civilizedvillains.blogg.se

En intervju ihop med Michelle

Kategori: Allmänt

                                     Här kommer frågorna och Svaren från intervjun
 
 Vad anser du vara anledning till din stora mängd trafik
 
 Att ha en blogg innebär mycket arbete, mycket hårt arbete.  Det gäller att blogga om dem rätta sakerna och dem rätta sakerna är väl i princip det som är aktuellt, om man bloggar om mode så ska man kunna dem senaste trenderna, lägga upp tips på hur man till exempel kombinerar kläder (i detta fall kan ni visa hur ni skulle gilla att kombinera en av era t-shirts, och även be andra bloggare att ta bilder med era t-shirts så dem i sin tur kan länka till er i eran blogg och i er tur så kan ni länka på bloggen till bloggaren och dens outfit). Sen gäller det att varabra att marknadsföra sig själv. Jag kan råda dig (er) att länka eran websida på till exempel instagram (gör mycket tags skulle jagråda dig (er)!, twitter, facebook och dylikt för att era vänner samt andra kan få syn på er!
 
Vad börjar du med att skriva om för att locka trafik
 
Vad jag började att skriva om för att locka trafik? hmm..jag började blogga mest för att det är kul, och inte på grund av att få statistik. Men senare när jag märkte att jag fick fler och fler läsare så började jag lägga upp lite mer tips, tips på fina kläder,skönhetstips med mera. Började skriva ut mina tankar och funderingar, lägger upp bra låtar som andra skulle kunna tycka om. mycket inspo! Bloggar mycket om sånt som just jag tycker om att blogga om, då tror jag att det lockar fler läsare. Sen måste man tycka att det är kul också!
 
Vad har varit svårast med att blogga för dig 
 
Det svåraste med att ha bloggat för mig är att det kan vara svårt att få inspiration, att skriva runt 4-5 inlägg om dagen är rätt krävande och ibland har man ingen lust. Men alltid när jag är på "blogghumör" så skriver jag oftast flera inlägg och så brukar jag publicera dem tidsinställt under veckans gång. Så finns det 0 risk att det blir bloggtorka!
 
Hoppas det kommer gå bra för er! Håller tummarna riktigt hårt för er! Kämpa och ge det tid, ge inte upp så fort ni stöter på motgångar är mitt sista tips! - Michelle
 
En väldigt trevlig person som mer än gärna stöttar andra, vi rekommenderar er att verkligen läsa om Michelles liv på hennes blogg här! http://michellemariolina.blogg.se/
 
 
 
Kommentera inlägget här: